Ako vam treba napomenuti da je održavanje broda važno skoro kao i održavanje vlastitog zdravlja, o brodovima znate manje nego što mislite.
Brodovi trebaju pažnju kako bi ostali u dobrom stanju i zbog toga sigurni za korištenje. Kada vam auto stane samo se parkirate sa strane i upalite sva četiri pokazivača smjera. Kada vam se dogodi neki kvar na brodu situacije često budu ozbiljne. Da bi se rizik od kvarova i nesreća sveo na minimum brod treba redovito održavati. Od motora, preko trupa do vanjskih premaza.
Antivegetativni premaz
Brodovi koji i zimi stoje u moru, logično, imaju više šanse za oštećenja pa bi prije korištenja brod trebalo izvući na suho. Plastični brodovi mogu otežati i 10 kg po metru zbog vlage koja se uvuče u trup. Hvatajte sunčane dane kako bi vam izvukli vlagu iz broda, a za to vrijeme možete sastrugati alge i školjkice ako su se nakupile preko zime.
Ne samo da izgleda ružno, sloj algi i školjki smanjuje hidrodinamičnost broda. To znači da će ići sporije, a trošiti više goriva. Kombinacija koja nikome ne odgovara. Sastružite floru i faunu bez straha jer ako i skinete zaštitni sloj ispod njih mi imamo sve što vam treba u našoj trgovini. Najbolji antivegetativni premaz na tržištu pobrinut će se da vam idući put čišćenje algi bude mnogo jednostavnije tako što će im otežati prijanjanje za trup broda.
Briga o drvenim dijelovima
Vlasnici brodova primjećuju da unatoč laku kojim su drveni dijelovi broda pokriveni, ti komadi koji daju eleganciju, često znaju izgledati istrošeno kada dođete do broda nakon zime.
Ne brinite, drvo je u dobrom stanju ako je lak bio dobro nanesen, ali zato lak treba obnavljati svake godine. Pobrinite se za drvo na vašem brodu jer vizualni dojam uvelike ovisi o drvenim detaljima. Odstranite gornji sloj laka brusnim papirom, matirajte površinu, prebrišite suhom krpom i nanesite novi sloj laka. Ako se lak koji je na brodu ne može spasiti naručite neko od sredstava za skidanje laka i jednostavno ćete ukloniti dotrajali lak. Kada ste došli do drva nanesite nekoliko slojeva novog laka i vaš će brod ponovno izgledati kao iz trgovine.
Što s rezervoarom?
Ako se motor neće koristiti duže vrijeme preporuča se da se prema njima ponaša u skladu s gorivom koje koriste. Rezervoari benzinskih motora se prije stanke moraju isprazniti, očistiti i otvoriti. Potpuna suprotnost su dizelski motori čiji bi tankovi prije stanke trebali biti napunjeni do čepa i čvrsto zatvoreni kako bi se spriječila kondenzacija.
Može li se omekšati krute konope ?
O kvaliteti i stanju konopa na vašem plovilu vam često ovisi sigurnost pa nemojte pustiti da vam život visi o koncu. Pobrinite se da imate pouzdane konope, a na prvi znak oštećenja odgovorite slanjem tog konopca u mirovinu. Nove konope naručite iz naše trgovine.
No što napraviti kada se konop koji još nije za baciti ukruti od soli i mora.
Postoji jednostavna pomoć. U 10 litara vode se otopi pola čaše omekšivača za rublje i ostavite konop unutra preko noći. Ujutro se konop ispere i stavi sušiti, ali obavezno u hladu.
Treba li prati bokobrane?
Ne morate ih prati, ali brod s prljavim bokobranima mnogo govori o vlasniku. Nakupljena prljavština neće previše utjecati na funkciju bokobrana, ali je znak nemara, a ne želite da vas gledaju s gađenjem. Navlake na bokobranima su dobar način za učiniti brod malo otmjenijim, ali su i praktične kada je pranje u pitanju. Skinete ih, operete i vratite natrag.
Ako vam je brod proveo duže vrijeme u moru, a bokobrani nisu imali navlake čeka vas dosta strpljivog pranja. Često se dogodi da na bokobranima ostanu crni tragovi. To možete ukloniti posebnim sredstvom za čišćenje.
Vinčevi
Ništa nije vječno pa tako i vinčevi traže vašu pažnju. Kao i sva druga oprema vinčevi će vam pokazati zahvalnost za pruženu pozornost tako što će im se vijek trajanja znatno produljiti.
Sidreni vinč najvažniji je na vašem brodu i trebalo bi svako dvije godine skidati bubanj i kontrolirati razinu masti.
Ne treba napominjati da sidreni lanac mora biti u savršenom stanju.
Poliranje broda
Poliranje bokova broda i dijelova palube u današnje vrijeme je jako jednostavno, a uz kvalitetne premaze, koje možete kupiti kod nas, i mnogo djelotvornije nego prije.
Potrebno je ispolirati te zatim zaštiti i metalne dijelove palube, a posebnu pozornost obratiti na gumene brtve. Uočite li neki nedostatak bilo bi najpametnije kupiti novu.
Izmjena ulja i kontrola hlađenja
Prije vraćanja u more trebali biste provjeriti razinu ulja i kapa li ulje negdje. Također treba obratiti pozornost na hlađenje. Tu razlikujemo dvije vrste motora, s unutarnjim i vanjskim hlađenjem. Kod onih s unutarnjim hlađenjem potrebno je provjeriti nivo rashladne tekućine. Ako imate motor koji se ispire direktno morskom vodom prije svake već stanke korištenja motor bi se morao oprati kako bi se uklonila sol.
Nije jednostavno brinuti o brodu što možemo vidjeti po stanju mnogih plovila koja susrećemo ljeti. Nemojte biti jedan od tih nemarnih vlasnika koji posjeduju brod samo kako bi se njime mogli hvaliti zimi i provozati par dana ljeti. Pružite brodu pažnju koju traži i biti će u vašoj obitelji generacijama. Obratite pozornost na najosjetljivije dijelove, ali redovito pregledavajte i dijelove koje mnogi ljudi smatraju neuništivima kao što su ograde i slični metalni dijelovi. Većinu opreme i proizvoda potrebnih za brigu o plovilu možete pronaći u našoj trgovini, no ako niste spremni uložiti svoje vrijeme u održavanje broda, ni sva oprema ovog svijeta neće biti dovoljna.